Tak S3nsitif Langsung!Y0utub3r Dik3cam Lepas Perlekehkan Makanan Tradisi Sabah

Sila baca dibawah ini untuk maklumat penuh dan lengkap. Terima kasih kerana membaca artikel kami ini.

Lat0k merupakan salah satu makanan tradisi0nal yang terdapat di Sabah. Ia merupakan makanan tradisi0nal bagi suku kaum bajau laut di Sabah. Lat0k merupakan sejenis makanan dari jenis rumpai laut.

Ia sangat p0pular di kalangan suku kaum Bajau Laut yang kebanyakkannya tinggal di persisir pantai daerah Semp0rna. Lat0k dipercayai mempunyai beberapa khasiat yang dapat memberi kebaikan kepada 0rang yang memakannya.

Sedang tul@r di media s0sial vde0 yang menunjukkan 2 0rang y0utuber sedang membuat review makanan tradisi 0rang Sabah iaitu Lat0k. Yang tak bestnya, dalam vde0 tersebut dikatakan d0rang siap ‘perlekehkan’ lagi makanan yang d0rang makan tu tau!

P0sting ketidakpuasan hati ini dimuat naik 0leh se0rang warga tw1tter , IzwanHs mengenai Y0utuber yang dikatakan telah meny1ndir makanan tersebut.

“Memang dah jadi kebiasaan ke kvtuk makanan suku kaum di Sabah (Lat0k) untuk dapatkan view tinggi kat y0utube?”

Menurut pengguna tw1tter itu, apa yang membuatkan dia ber4ng apabila netzen itu cakap makanan tersebut adalah makanan ikan.

Izwan telah menyuarakan hal ini bagi suku kaum sabah, kerana Lat0k ini merupakan makanan kegemaran ayahnya dan dia juga 0rang sabah dari suku kaum Bajau.

Malah dia juga berk0ngsikan cara memakan Lat0k dengan betul di media s0sial, bagi siapa yang mahu cuba.

Ramai 0rang k0men dekat p0sting tersebut dan mereka turut berasa m4rah dengan review Y0uTuber tersebut, katanya mereka langsung tidak mengh0rmati makanan tradisi tersebut.

N0 need d0wngrading kan makanan tu.

Tak pikir s3nsit1vity 0rang langsung.

Walaubagaimanapun, Y0utuber tersebut dikatakan sudah mem0h0n maaf atas sikapnya. Vde0 pem0h0nan maaf itu turut dimuat naik di saluran Y0utube miliknya.

Min cuma nak cakap, kalau makan Lat0k dengan betul memang sedap sebenarnya. Apa Kata Anda. M0h0n maaf jika ada tersilap dan s@lah.. Terima Kasih! Kredit l0bakmerah

Leave a Reply