Taruh Tepi Segala Urusan Dunia, Pemandu Lori Dilihat Tenang Baca Al-Quran

Sila baca dibawah ini untuk maklumat penuh dan lengkap. Terima kasih kerana membaca artikel kami ini. Setiap insan pasti sahaja mempunyai tugasan dan juga pekerjaan yang membuat diri mereka sibuk sehingga melupakan perkara-perkara yang wajib perlu dilaksanakan.

Jika difikirkan, pekerjaan dan kesibukan dunia ini tidak akan pernah habis dan memang tiada penyudahannya. Sangat mengagumkan apabila terdapat sesetegah insan, tetap sahaja mengutamakan perkara yang wajib walaupun rutin harian penuh dengan tugasan yang perlu dilakukan.

Malah, perlakuan mereka ini sekaligus dapat membuka hati dan menyedarkan insan-insan yang sedang terleka. Bahagia tidak memikirkan dunia. Di Facebook, seorang pemandu lori dilihat sedang khusyuk membaca Al-Quran sambil duduk ditempat bahagian pemandu. Walaupun hanya mengenakan kain pelekat dan juga baju-t, dia dilihat sangat tenang dan selesa sambil membaca kitab suci itu.

Sekeping gambar yang tersebar ini, memberi serbu makna dan juga inspirasi terutamanya buat mereka yang bergelar umat islam. Ramai yang mengagumi bagaimana lelaki ini mengisi masa terluangnya, dengan melakukan perkara yang jelas disarankan dalam agama kita.

Seronok tengok orang lancar membaca Al-quran. Sudah pastinya, foto ini meraih perhatian para pengguna Facebook yang lain dan sekaligus sifat pemandu lori ini jadi pujian.

Jarng jumpa orang macam ni…

Cari harta akhirat, harta dunia menyusul

“Rasa cemburu pulak kat abang ni…”

Semoga berkat hidup dunia akhirat…

Allahuakhbar.. Solehnya abg ni..sejuk perut ibu mengandung. Semoga abg terus istiqamah dan memberi contoh kepada orang ramai. Sesungguhnya memang besar darjat orang yang selalu membaca Al-Quran. Ulama menyatakan, dua pahala yang diperoleh itu, satu untuk bacaannya manakala satu pahala lagi kesusahannya ketika membaca.

Jiwa orang yang sering berdamping dengan al-Quran juga akan sentiasa tenang dan lapang. Selain itu, rumah yang di dalamnya dibaca al-Quran akan diberkati selain malaikat turut memenuhi rumah berkenaan.

Begitu juga seorang Muslim yang baring di tempat tidurnya dengan membaca salah satu surah al-Quran, Allah SWT akan tugaskan satu malaikat menjaganya dan tidak ada satu bahaya pun akan mendekatinya sehingga dia terjaga.

Apa Kata Anda. M0h0n maaf jika ada tersilap dan s@lah.. Terima Kasih! Sumber FB via OMM dan HM

Leave a Reply