Wow!Baru 12 Tahun Dah Beli Vellfire,Alyssa Tiada Niat Menunjuk

Sila baca dibawah ini untuk maklumat penuh dan lengkap. Terima kasih kerana membaca artikel kami ini.

Sejak akhir-akhir ini, semakin ramai yang turut ingin menjadi se0rang Y0utub3r gara-gara melihat kejayaan dan hasil luar biasa Y0utub3r tempatan. Antara kejayaan yang paling membanggakan, artis cilik yang bernama Aryanna Alyssa Dezek yang melakar sejarah apabila menjadi satu-satunya artis menyanyi yang berada di carta 10 teratas paling ramai subscib3rs Malaysia.

Merupakan selebriti pertama yang menduduki carta 10 teratas paling banyak dilanggan di Y0utub3 Malaysia, baru sahaja berusia 12 tahun laman Y0uTub3 pelak0n dan penyanyi Aryanna Alyssa Dezek kini mencecah lebih 3 juta langganan.

Mula memuat naik vide0 lagu ‘c0ver’ di Y0uTub3 sejak berusia empat tahun, Alyssa tidak menyangka vide0 yang dik0ngsikannya itu memb0lehkan dia berjaya membeli kereta idamannya iaitu T0y0ta Vellfire.

“Tak sangka juga budak yang baru berusia 12 tahun macam saya, sudah berjaya membeli sebuah kereta hasil duit yang diper0leh daripada saluran Y0uTub3.

“Saya sangat gembira apabila dapat membeli kereta idaman ini sekali gus b0leh digunakan untuk tujuan kerja dan berk0ngsi kesenangan dengan keluarga. Lagipun, saya ingin menghargai diri selepas bekerja keras,” katanya.

Mampu membeli kereta mewah itu yang dianggarkan berharga lebih RM250,000, Alyysa berharap kejayaannya itu dapat memberi inspirasi kepada 0rang luar terutama kanak-kanak yang sebaya dengannya dan tiada niat untuk menunjuk-nunjuk.

“Saya harap kejayaan ini dapat memberi inspirasi kepada semua kanak-kanak. Bayangkan di usia 12 tahun ini, saya b0leh beli kereta sendiri.

“Apa yang dimiliki ini bukan nak menunjuk, tapi saya ingin beritahu kepada semua 0rang bahawa kita mampu mencapai apa yang diinginkan. Cuma perlu berusaha untuk mencapainya.

“Setiap 0rang b0leh cuba dan lhasilkan vide0 yang berfaedah dan kreatif. Buatlah vide0 yang b0leh menarik perhatian pen0nt0n,” katanya.

Dalam pada itu, Alyssa turutu berterima kasih kepada ibunya, Suzanne Desek kerana mencadangkan vide0 nyanyiannya dimuat naik di Y0uTub3 sejak lapan tahun lalu dimana pada awalnya hanya mahu disimpan untuk kenangan.

“Mulanya ibu yang mencadangkan vide0 nyanyian saya dimuat naik di Y0uTub3 kerana b0leh menyimpan segala kenangan.

“Sejak memulakan saluran itu pada tahun 2012, banyak vide0 dimuat naik menjadi tul4r seperti lagu Kun Anta yang dinyanyikan semula hingga penyanyi asal ingin bertemu dengan saya ketika dia datang ke Malaysia tidak lama dulu.

“Malah perk0ngsian saya bermain ukulele seawal umur empat tahun pun turut menarik perhatian pen0nt0n di saluran Y0uTub3 itu,” katanya.

Apa Kata Anda. M0h0n maaf jika ada tersilap dan s@lah.. Terima Kasih! Kredit HarianMetr0

Leave a Reply